2011-03-03

Nordic Fabric Fair

Ställde klockan på 05.50 igårkväll och masade mig upp imorse för att ta bussen till Borås och tygmässan Nordic Fabric Fair. Kom hem igen vid fyratiden och var helt slutkörd i huvudet - så mycket knappar och dragkedjor och mönster och färger och spännen och lappar och gratisgodis... Allt bara snurrade.



Det var otroligt lärorikt, jag har ju aldrig varit på tygmässa förut, men också ganska nedslående. När jag väl hittade ett tyg som jag verkligen ville använda till kollektionen så var jag tvungen att beställa MINST 1000 meter. Hahahaha. 1000 meter! Jag behöver 30. Av just det tyget. Så, det var bara att släppa taget om den där japanska ekologiska randiga ljuvliga tygbiten med ekologisk bambu och hampa och gå vidare.
Det som gjorde mest nytta var all botanisering bland knappar och tillbehör.

Måste säga att jag var lite besviken på utbudet av ekologiska kvaliteter och hoppas på att kunna hitta mer någon annan stans. 


1 kommentar:

  1. Hihi!!! En kilometer tyg!? Jag förstår att du gick vidare!!!

    SvaraRadera