2011-09-20

And where was I going with this?

When I got the web shop sketches from the design bureau, I was happy in general but didn't like the background. After trying out different backgrounds for about three hours - going outside taking photos of brick walls, searching the web for stockphotos - it ended up looking almost exactly the same.

It's really stupid and I'm laughing sarcastic at my self. And I'm sure many of you will probably like the before-picture better.


Before:

After:

In Swedish / På Svenska:

När jag fick skisserna från webbyrån var jag nöjd överlag, förutom med bakgrunden. Efter att ha mixtrat och testat olika bakgrunder på egen hand i typ fyra timmar - gått ut och fotat, letat på nätet osv - ser sidan nu ut nästan exakt som när jag startade.

Det är ju löjligt! Jag skrattar sarkastiskt åt mig själv på kontoret. Dessutom kommer ni säkert tycka att före-bilden ändå är bättre. Haha.

4 kommentarer:

  1. För mig känns "efter"-bilden mera som kläderna... Inga krusiduller utan mera "raka rör"! (haha, det är meningen att det ska låta positivt, hoppas att du förstår hur jag menar!

    SvaraRadera
  2. Jenny, vad roligt att du säger det! Det är nämligen precis så som jag själv tycker och tänker. :)

    SvaraRadera
  3. "efter"-bilden har dessutom en bättre neutralare ton tycker jag..

    SvaraRadera
  4. Mikael, kul att höra. Ja, den känns lite mer som cloo på något sätt.

    SvaraRadera