2011-01-10

lappar, lappar, lappar

Det är så mycket att tänka på med detaljer när det kommer till kläder och jag tror att det kanske är det bästa med det. Älskar älskar detaljer. Gärna fina grejer på insidan av plagg, som liksom inte syns utåt utan bara finns där som en extra lyxig bonus.

Ikväll jobbade jag med lapparna som ska sitta på utsidan och lapparna som ska sitta i nacken på alla plagg. För att testa storlek och sådär så skrev jag ut trycket på ett fotopapper för textilapplikation som jag fått med i något paket med provpapper till skrivaren. Nu blev ju trycket alldeles plastigt och så, men det är ju bara meningen att ha till demo.

Förut har jag gjort alla lappar för hand, med pensel och textilfärg. Oj så tidskrävande, men det var så logotypen blev till. Den är omgjord och vektoriserad i datorn efter en inscannad bild av en handmålad lapp. Allt för att få till min "handstil". Mycket nöjd med det!





4 kommentarer: