2011-01-17

2011-01-17

Läser om miljoner sätt att marknadsföra sig på i den här boken och blir så fantastiskt inspirerad.

Jag jobbade förut med reklam på ett produktionsbolag och hade ett tag någon liten dröm om att sitta på stor reklambyrå och ägna dagarna åt att bara mindmappa fram en massa coola reklamfilmsidéer. Men bilden jag fick av reklambranschen när jag började titta lite närmare såg så hård och kall ut. Jag antar att det finns i alla kreativa branscher, det där brutala "det är bara den bästa som klarar sig"-tänket, men just i reklamvärlden verkar det vara extra hårt.
Stora byråer som ständigt tävlar och alltid denna extrema pengahets. Fick mig att tänka att det nog ändå inte var min kopp te.

Nä, jag ger mig in i modebranschen istället, där är det ju mycket mysigare. Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar