2011-04-06

I god tid

I höstas medverkade jag på en tillställning som kallas "Basaren", det är som en liten minimässa för små designers som vill visa upp sig.
Det var där jag träffade Patricia, som har sitt eget fantastiska klädmärke Isela. Hon kom fram till mig och sa att hon nog hade lite kontakter och erfarenheter som jag kunde ha nytta av. Och det var då som vägen mot Cloo Collection liksom tog fart. Jag har Patricia att tacka för så otroligt mycket. (Det är hon som drar med mig runt på tygmässor och leverantörer tex. Guld.)

Nåväl, då i höstas fick jag reda på att jag skulle medverka i allra sista stund och var tvungen att kasta ihop lite grejer för att ha något att visa upp. Nu när det är dags igen den 14:e maj och den här gången ska jag vara lite bättre förberedd. Därför ser det nu ut såhär på arbetsbordet:




20 kusinkaniner innebär: 40 öron (80bitar)
+ 40 ben (80 bitar) + 40 armar (80 bitar) + 20 huvuden (60 bitar) + 20 kroppar (60 bitar) + 20 svansar (40 bitar) = 400 tygbitar. 400.


1 kommentar: