2012-04-20

Dealing with lack of inspiration

A designprocess is, like most of you guys already know, a roller coaster of inspiration and.. not so much inspiration.
My best thing to do when i'm on the "down side" is to just sew. Right now, my baby girl Ellen suddenly became a big girl and all of her clothes are too small. So this morning, I started with some digging in my fabric boxes and quick sewed three new T-shirts for her.

It's cheap, it's personal and it really cleared my head - And I got some great new ideas!


In Swedish / På Svenska:
En designprocess är, som de flesta av er vet, en bergochdalbana av inspiration och.. inte så mycket inspiration.
Min favoritgrej att göra när jag är i en inspirationssvacka är - SY. Just nu verkar min lilla tjej Ellen ha blivit en stor tjej över en natt och alla hennes kläder är för små. Så, jag började dagen med att rota lite i mina tyglådor och snabbsydde tre nya T-shirts till henne.
Det är billigt, personligt och det rensade verkligen mitt huvud - Jag fick dessutom massa nya idéer!

2 kommentarer:

  1. Wow! Önskar att jag också kunde sy en t-shirt så där när sonen växt ur sina kläder! Tur att det finns såna som du som designar fina kläder som vi kan köpa! :)

    SvaraRadera
  2. Miss Marie: tack! Ja det är väldigt praktiskt. ;)

    SvaraRadera