2011-12-05

About sizes

The most common comment I get about the collection is: "Isn't there bigger sizes? My son is too big!"

I have made the decision to start with the small sizes for a number of reasons. First of all, to keep the production simple. Cloo is still a small brand and multiple sizes would mean that I would have had to produce just a few of every size. Second, I think it's fun to be a little exclusive. For now, at least, Cloo Collection is a brand for small kids.

What I have thought about, on the other hand, is that the pieces is going to be able to use for a long time. So what could make me more happy than getting these pictures from gifted blogger Emma. Her son is normally a size 104 but fits perfectly in to The Badger Suit, in size 86/92 - because of it's long sleeve and leg wristlets.

These gorgeous pictures are borrowed from her blog "Konsten att vara". Thank you, Emma! You made my day.




In Swedish / På Svenska:
Den vanligaste kommentaren jag får på min kollektion är: "Finns det inte större storlekar? Min son är för stor!"
Beslutet att jobba med små storlekar har flera anledningar. Först och främst är det för att hålla produktionen enkel. Cloo är fortfarande ett litet (men växande) märke och hade jag velat producera ett tiotal olika storlekar, som de flesta barnklädesmärken faktiskt gör, hade det inneburit att jag endast kunnat beställa ett litet antal av varje. För det andra: Jag tycker att det är kul att märket är lite exklusivt. Cloo är än så länge ett märke för små barn.
Något som har varit viktigt för mig dock, är att plaggen ska kunna användas länge, och inget kunde gjort mig gladare än att få de här fina bilderna av bloggaren Emma. Hennes son har i vanliga fall storlek 104, men kunde utan problem leka runt i en Badger Suit i storlek 86/92 tack vara de långa muddarna i ärm- och benslut.
De här fina bilderna är lånade från hennes blogg "Konsten att vara". Tack Emma, du gjorde min dag!

1 kommentar:

  1. Åh vad glad jag blir! Jättekul att kunna glädja dig, eftersom Cloo gör mig glad. Win-win-situation på riktigt. Hihi.

    SvaraRadera